8 Mayıs 2012 Salı

Türklerin İslam Medeniyetine Katkıları

Derse girişte yandaki bu şema tahtaya çizilerek ya da yansıtılarak öğrencilerden birer örnek istenir. Böylece öğrencinin dikkati derse çekilmiş olur. Daha sonra verilen örneklerden İslam Medeniyetindeki örnekler seçilir ve onlar üzerine konuşarak ders işlenir.


DEĞERLENDİRME  AŞAMASI



Ders tamamlandığında  yukarıda verilen şehirler ve mimari eserlerinden faydalanılarak öğrenciden, öğrenilenleri görselleştirmesi için bir pano etkinliği oluşturması istenir.Pano hazırlamak isteyen gönüllü öğrencilerden oluşan bir grup (3-4 kişi) panoyu hazırlar ve pano ünite sonuna kadar sınıf panosunda sergilenir.

NOT : Panoda derste işleneninin dışındaki bilgilere yer verilmemesine dikkat edilmelidir. Vurgulanması gereken yerler öğrencilere önceden belirtilmelidir.




5 yorum:

  1. Pano etkinliği güzel bir değerlendirme.çünkü bu gruptaki öğrenciler yaparak daha iyi pekiştirirler.

    YanıtlaSil
  2. Güzel bir değerlendirme 6.sınıf öğrencisi için de gayet uygun.

    YanıtlaSil
  3. güzel bir teknik öğrenci zihninde yer edinir

    YanıtlaSil
  4. öğrenciyi merkeze alan, öğrenmede kalıcılığı sağlayabilecek güzel bir yöntem ve değerlendirme etkinliği olmuş.

    YanıtlaSil
  5. şemanızı beğendim. dersin girişinde öğrencilerin dikkat ve ilgisini çekecektir.

    YanıtlaSil